Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Min stora hemlighet

Av Francesca Johnson - 27 maj 2011 17:30

Min man och jag har ett bra äktenskap.


För 9 årsen när jag fick se honom för första gången, visste jag att det var mannen som jag ville gifta mig med. Och det blev vi två 2 månader efter vi hade träffats första gången. Jag älskar honom, men jag älskar honom på mitt sätt, precis som han älskar mig på sitt sätt. Jag tror inte att jag är en himlastormande kärlek för honom och jag älskar honom mer än vad vad han älskar mig.

Jag kanske ska förklara varför jag säger att jag älskar honom på mitt sätt. När jag var 19 år träffade jaq mitt livs stora kärlek. Det var en mycket äldre man och så här skrev jag till honom för några veckor sen på Facebook:

Ingen, inte ens min man eller mina bästa vänner vet om detta. Då jag har detta på en speciell plats i mitt hjärta. Den platsen har ingen tillgång till, förutom du faktiskt. Det är min största hemlighet som är väl bevarad i mitt hjärta och har varit det i 15 år och kommer vara det tills jag dör av ålderdom.

Jag var 19 år när jag träffade dig. Hela min värld förändrades när jag träffade dig första gången. Min allra första tanke när jag träffade dig var att du var farlig för mig. Jag måste akta mig för dig. Dels för att du hade en sambo, men största orsaken var att du är ****'s pappa. Inte att jag var rädd att du skulle slå mig eller göra mig illa varken fysiskt eller psykiskt.

Utan jag visste, om jag tillät dig komma nära mig, så skulle jag inte ha en chans mot dig. Jag visste att jag skulle kunna lätt bli kär i dig och det var inte bra.... inte för någon. I den stunden bestämde jag att jag skulle dra mig undan, skulle hålla en slags distans till dig. Men det gick inte.... Den muren som jag höll på att bygga upp mot dig under den första dagen, föll på natten, när du kom till mitt rum och vi låg och pratade hela natten. Kommer du ihåg den natten? Du gjorde mig förvirrad, kommer jag ihåg. :):)

När muren föll och jag blev förälskad i dig, så växte den kärleken med tiden för dig. Min kärlek till dig blev väldigt stark, starkare än någon kunde ana. När du gjorde slut (jag förstår mycket väl varför du gjorde slut och det har jag alltid gjort), men när det tog slut krossades mitt hjärta. Jag blev sjuk.... Visste inte att man kunde bli fysiskt sjuk när man får sitt hjärta krossat, men det kan man visst!

Du var och är min största kärlek i mitt liv... Det kvittade om jag blev ihop med en fin kille som bodde i Ludvika 1997 eller att jag är gift med en underbar man idag. Jag älskar min man... på mitt sätt. Och jag försöker vara en bra fru till honom och jag kommer alltid försöka tillls jag dör. För han är värd det.... Min man är världens bästa make och pappa!

Men han eller någon annan man kommer aldrig bli mitt största kärlek. För den platsen tog du redan för 15 årsen!

Min stora hemlighet kommer jag nu stoppa undan igen till min speciella plats i mitt hjärta där ingen har tillgång till. Jag har accepterat för länge sedan att jag förlorade dig för 15 årsen och jag har ingen önskan att ändra på något.

 

Det förhållandet påverkade mig väldigt mycket och anledningen att det tog slut var att han hade vissa problem med tabletter/alkohol och han ville inte dra ner mig i skiten.


Man kan älska många människor på olika sätt, och jag gör det också!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Francesca Johnson - 29 maj 2011 13:15

Allmänt  Adhd är en förkortning av engelskans attention deficit/hyperactivity disorder, som brukar översättas med uppmärksamhetsstörning med överaktivitet. Om man har adhd har man så svårt att koncentrera sig, sitta still och hejda sina impulser at...

Av Francesca Johnson - 29 maj 2011 13:00

Min mans syster och mamma tror att min yngsta son har ADHD, men ingen av dem vågar säga det till min man. Dem har sagt det till mig, men dem vågar inte stöta sig med mannen, då dem vet hur han tycker om "psykiska sjukdomar". Jag håller med om att det...

Av Francesca Johnson - 24 maj 2011 18:33

Vem är jag som kommer skriva i bloggen?   Jag ser starka paralleler med mitt liv till Francesca Johnson's liv. Det som skiljer sig åt att jag är 30+ och har två småbarn och en till på väg. Jag är gift sedan länge och jag har hemligheter för min f...

Av Francesca Johnson - 28 februari 2011 13:15

     Broarna i Madison County är en amerikansk romantisk film från 1995. Filmen Oscarsnominerades år 1996 i klassen bästa kvinnliga huvudroll (Meryl Streep). Filmen är baserad på en roman av Robert James Waller och är regisserad av Clint Eastw...

Ovido - Quiz & Flashcards